OSTO- JA TOIMITUSEHDOT
1. Yleiset ehdot
1.2 Osto
Ostosopimus astuu voimaan kun saat tilausvahvistuksen sähköpostitse sen jälkeen, kun olet tehnyt tilauksen ja suorittanut maksun tai olet suorittanut hyväksytyn Klarna-maksun tai Klarna-laskun verkkokaupan kassalla.
1.3 Virheelliset tiedot
Pidätämme oikeuden jälkikäteen korjata mahdolliset virheelliset tiedot koskien hintaa tai toimitusaikaa.
1.4 Painovirheet
Emme vastaa mahdollisista ”painovirheistä” tuotetiedoissa ja -luetteloissa koska tuotekuvat eivät aina vastaa tarkasti tuotteiden todellista ulkonäköä. Kuvien värintoisto voi riippua näytön tyypistä ja asetuksista.
1.5 Force Majeure
Pidätämme oikeuden vedota Force Majeure -tilaan tilanteissa, joissa tämä on sovellettavissa.
2. Hinnat
Hinnat sisältävät 25.5 prosentin arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja suhteessa valuutan, veron, maksujen tai vastaavien muutoksiin. Hintoja säädellään välittömästi, kun pidämme sitä perusteltuna. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheellisistä hinnoista, jotka johtuvat esimerkiksi painovirheestä tai inhimillisestä tekijästä.
3. Toimitus
3.1 Nouto
Voit aina valita tavaroiden noudon varastostamme, joka sijaitsee myymälämme yhteydessä Pietarsaaressa osoitteessa Isokatu 18, avoinna arkisin 10: 00 – 17: 00. Kun tavarat ovat noutovalmiina, otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse.
3.2 Toimitus
Pienemmät lähetykset (enintään 4 cm) lähetetään Kirjattuna Kirjeenä tai Smartpost XXS toimituksena, ne ovat noudettavissa lähimmästä toimituspisteestä ilmoituksen vastaanottamisen jälkeen. Jos olet antanut matkapuhelinnumeron, ilmoitus lähetetään tekstiviestinä tai sähköpostitse, muuten saat ilmoituksen postissa kotiisi paketin saavuttua toimituspisteeseen.
Suuremmille toimituksille voit valita Matkahuolto- tai Postipaketin suoraan kotiin jos olet valinnut vaihtoehdon ”Toimitus Suomessa” oston yhteydessä.
Toimitusilmoitus saapuu puhelimitse ilmoittamaasi puhelinnumeroon, voit sopia ajan ja toimitus tuodaan sinulle arkisin klo. 8-16. Tietyillä paikkakunnilla toimitusaika on joustavampi, saat lisätietoja tästä kuljetusyhtiöltä.
Tiettyjen tuotteiden kohdalla toimitus tapahtuu suoraan valmistajalta, tällöin toimitustapa voi poiketa edellä mainituista. Näissä tapauksissa ilmoitamme sinulle tästä etukäteen.
3.3 Ostajan toimitusvastuu
Huomioi, että ostajan vastuulla on etukäteen varmistaa ja tarkistaa että tilatut tavarat voidaan toimittaa kotiin tai toimitusosoitteeseen tarkoituksenmukaisesti. Muista tarkistaa oviaukot, porraskäytävät ja hissit niin että kulku voidaan tehdä suoraan kadulta. Myyjä ei ole vastuussa lähetyksistä jotka ovat niin suuria, pitkiä tai raskaita, että toimitukset asiakkaan kotiin / toimitilaan ei onnistu.
3.4 Toimituskustannukset Suomessa
Normaali lähetys Posti.fi kautta kuten Smart XXS postipaketti 5.20€, ja ovelle toimitus 15.00€. Noutopaketti vaihtoehtoisesti Matkahuollon kautta 7.95€ ja kotiin tuotuna 14.95€, kun teet normaalihintaisen ostoksen. Tietyt kampanjat ja muut tarjoukset voivat muuttaa kuluja.
3.5 Veloitus noutamatta jätetystä tai epäonnistuneesta toimituksesta
Saat kaikista lähetyksistä sähköpostitse ennakkoilmoituksen toimitusvahvistuksen yhteydessä. Kuljetusyhtiö lähettää myös ilmoituksen tekstiviestitse, kirjeitse, puhelimitse tai sähköpostitse. Kaikkien lähetysten (paitsi kirjeet) osalta sähköpostiviestiin liitetään tiedot, jotka mahdollistavat lähetyksen seurannan. Mikäli et ole saanut kuljetusyhtiöltä ilmoitusta viikon kuluessa siitä kun olet saanut toimitusvahvistuksen sähköpostitse, ota meihin yhteyttä, jotta lähetys ei palautuisi meille.
Tapauksissa jossa kirje, paketti tai kuormalava / suuremmat paketit palautuvat iGobal Solutionille, koska ostaja / vastaanottaja 1) on jättänyt ne noutamatta toimituspisteestä; 2) ei ole ollut tavoitettavissa puhelimitse; 3) kieltäytynyt vastaanottamasta toimitusta; tai 4) antanut virheellisen nimen, osoitteen tai yhteystiedot, iGlobal Solution veloittaa asiakkaalta maksun. Kirjeen tai paketin maksu on 30,00 € sis. ALV ja kuormalava / suuremmat paketit 60,00 € sis. ALV. Maksu veloitetaan palauttamisen ja palautuskustannusten kattamiseksi ja veloitetaan joko erillisellä laskulla tai vähentämällä ostosuorituksesta. Ostosuoritus palautetaan sen jälkeen kun tuote on toimitettu iGlobal Solutionille.
Tapauksissa joissa Posti.fi, Matkahuolto tai iGlobal Solution ovat sopineet toimituspäivän ja -ajan vastaanottajan kanssa, mutta tämä ei ole tavattavissa toimitushetkellä, saatetaan periä lisämaksu uudesta jakelusta..
4. Toimitusaika
Toimitusaika ilmoitetaan tuotteen sivulla ja tilausvahvistuksessa. Kaikki toimitusajat ovat viitteellisiä ja lasketaan siitä ajankohdasta kun olemme vastaanottaneet ja rekisteröineet tilauksesi siihen kun lähetys lähetetään varastosta. Toimitusaika meiltä sinulle on normaalisti 2-5 työpäivää varastossa olevien tuotteiden osalta.
Ostaessasi tilaustuotteita, ilmoitamme arvioidun toimitusajan tuotesivulla. Voit ottaa meihin yhteyttä osoitteessa info@iglobalshop.fi, mikäli haluat tietoja tilauksesi toimitusajasta.
5. Maksaminen
5.1 Maksuvaihtoehdot
Tarjoamme useita eri maksuvaihtoehtoja, jotta sinä asiakkaana voi valita sinulle parhaiten sopivan tavan. Verkkokaupassa voit valita maksamisen pankki- / luottokortilla, laskun tai osamaksun koron kanssa tai ilman, maksuajasta riippuen. Pietarsaaren myymälässä voit maksaa luotto-/maksukortilla tai osamaksulla koron kanssa tai ilman korkoa. Ota yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää eri maksutavoista.
5.2 Maksaminen pankki- tai luottokortilla
Meillä voit tehdä nopeita, yksinkertaisia ja turvallisia maksuja pankki- ja luottokortilla, kuten Visa ja Mastercard. Mielestämme on tärkeää, että tunnet olosi turvalliseksi, kun ostat meiltä ja siksi teemme yhteistyötä Klarnan kanssa, joka on yksi Pohjoismaiden johtavista internetkaupan maksupalveluista. Kaikki maksuasi koskevat tiedot salataan SSL varmenteella (Secure Sockets Layer) Klarnaan siirtyessä, ja iGlobal Solution ei rekisteröi tai tallenna korttisi tietoja.
5.3 Lasku ja osamaksu
Yhteistyössä Klarnan kanssa voit valita turvallisen laskutavan. Voit myös maksaa ostoksesi osissa. Lisätietoja Klarna Checkout palvelusta tässä.
6. Peruutusoikeus
Etä- ja kotimyyntilain mukaan sinulla on normaalisti 14 päivän peruutusoikeus verkkokaupassa ostamillesi tuotteille. Laki koskee tuotteita, jotka maksavat yli 50 euroa. Täten sinulla on oikeus palauttaa tuote, jos ilmoitat meille 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta, että haluat käyttää peruutusoikeutta. Saat koko ostohinnan takaisin, mutta maksat palautuksen toimituskustannukset itse. Palautetun tuotteen on oltava yhtä hyvässä kunnossa kun se oli vastaanotettaessa, ja palautettava alkuperäisen pakkauksen kanssa. Ilmoittakaa nimi ja tilausnumero tai kopio laskusta sekä tiedot siitä, miten palautusmaksu tulisi suorittaa. Palautusmaksu suoritetaan yleensä 1–5 työpäivän kuluessa, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluttua siitä, kun olemme saaneet ja hyväksyneet palautetun tuotteen. Huomaa, että mahdollinen lasku on maksettava, vaikka palauttaisit tavarat. Tilauksen summa maksetaan hyväksytyn palautuksen jälkeen. Ota ystävällisesti yhteyttä ennen kuin palautat tuotteen, info@iglobalshop.fi
Kun ostat tuotteen, joka on erityisesti valmistettu tai muuten mukautettu juuri sinulle, peruutusoikeutta ei sovelleta. Tämä voi olla esimerkiksi tietokone, joka on rakennettu meillä, tai erikseen toimittajiltamme tilaamamme tuotteet. Peruutusoikeus ei myöskään koske täysimääräisesti erityistuotteita, eli tuotteita joiden toimitusaika on yli kaksi viikkoa.
Huomaa, että peruutusoikeus ei koske yritysasiakkaita.
7. Tuotteen vaihto-oikeus
Useimmissa tapauksissa voit palauttaa tuotteen ja valita toisen tuotteen tilalle 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tämä edellyttää, että tuote on samassa kunnossa kuin myyntihetkellä! Tuotetta vaihtaessa vastaat itse palautuskustannuksista. Vaihto-oikeutta ei sovelleta, jos tuote on räätälöity tai muuten mukautettu sinulle. Vaihto-oikeus ei koske erikoistilattuja tavaroita eli tavaroita, joiden toimitusaika on yli kaksi viikkoa. Jos haluat vaihtaa tuotteen – ota yhteyttä.
8. Reklamaatio
8.1 Kuluttajansuojalaki ja European Consumer Centres Network
Kuluttajansuojalain mukaan Suomessa on aina 36 kuukauden reklamaatio-oikeus. Kuluttajilla, jotka reklamoivat EU:n sisällä, on vähintään 24 kuukauden valitusoikeus toimituspäivästä laskettuna. Reklamaatio tarkoittaa että ilmoitat meille kohtuullisen ajan sisällä siitä, kun olet huomannut tuotteessa vian.
Reklamaatiota tehdessä sinun on esitettävä kuitti ostoksestasi. Joissain tapauksissa kelpaa myös pankin tiliote.
Myyjä vastaa vain virheestä, jos se on alkuperäinen, eli virhe oli tuotteessa jo vastaanottaessa. Alkuperäisen virheen ei tarvitse näkyä välittömästi. Jos virhe ilmenee vasta myöhemmin, kuluttajan on voitava todistaa, että virhe oli olemassa jo toimitushetkellä, eli se on niin kutsuttu alkuperäinen virhe.
Myyjä ei ole vastuussa virheestä, joka johtuu laiminlyönnistä, poikkeavasta käytöstä (käsittelyvirheestä), onnettomuudesta tai vastaavista olosuhteista.
Tarkistamme tavarat aina virheiden varalta mahdollisimman kattavasti ennen kuin toimitamme ne sinulle. Jos tuote kuitenkin on virheellinen, ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian. Asianmukaisen vaatimuksen saatuamme, otamme sinuun yhteyttä, korjataksemme virheen tai palautuskoodien / lähetysilmoituksen toimittamista varten. Virheellistä tuotetta palautettaessa, olemme luonnollisesti vastuussa palautuskustannuksista.
Muista, että jos palautat tuotteen jossa ei ole alkuperäistä virhettä, voit joutua vastaamaan käsittely- ja tutkimuskustannuksista.
8.2 Kuljetusvahingot
Tärkeää: Muista tarkistaa tavarat vaurioiden varalta toimitusta vastaanottaessasi. Jotta näkyvät, ulkoiset kuljetusvauriot voidaan reklamoida meille, vahingon on oltava merkitty rahtiliikenteen rahtikirjaan kuittauksen yhteydessä. Jos olet löytänyt piilotettuja vikoja / kuljetusvaurioita paketin / pakkauksen avaamisen jälkeen – ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian, mutta viimeistään 3 (kolme) päivää sen jälkeen, kun olet vastaanottanut lähetyksen.
8.3 Kiista
Mikäli kyseessä on kiista Kuluttajariitalautakunnan toimesta, käytäntömme on noudattaa lautakunnan antamia suosituksia.
9. Takuu
Käytetyille tavaroille annamme yleensä 12 kuukauden takuun. Jotkut valmistajat tarjoavat laajempia takuita esim 12 – 60 kuukautta, tästä takuusta saat lisätietoja tuotteen kuvauksesta